HR3A, sha-la-la-la-la! HR3A, sha, lalalalala...

Heeej!!!
Äntligen, jag har tagit STUDENTEN!! :D Ska berätta mer om det men först en uppdatering från sist jag bloggade... ;)

Onsdags: klev upp tidigt och gjorde mig i ordning, skulle som sagt iväg på lillebror Mathias' skolavslutning.. dom fick regn på sin skolavslutning, stackarna. Aja, sen när jag och mamma skulle gå till bussen så räddade jag ett rått-liknande djur (?) som blev attackerat av två skator! Jisses asså :P
  Det spöregnade när vi klev av bussen i vällingby centrum och jag stapplade iväg i mina klackar för att hämta syster yster på fritids.

  Väl hemma så kom vi iväg mot Sundsvall mycket senare än tänkt.. så när vi var framme runt 21-tiden och jag äntligen klev ur bilen, så stod Therese där med sin bil så det var bara att åka iväg igen..!
  Vi åkte och mötte några tjejer i klassen, för vi skulle dekorera våran lastbil inför flak-åket :D Finfint blev det.

Sen fick vi skjuts ner på stan och tog en cider med Elin. Efter det gick jag & Therese till hennes systers lägenhet mitt i stan som vi fått lov att låna! Vi kom till slut i säng runt 1-tiden, bättre sent än aldrig...

Torsdags: Strax efter 5 ringde väckarklockan.. vi snoozade en liten stund, men sen var det bara att kliva upp, göra sig i ordning och kila iväg till Champagne-frukosten kl 7. Jag hade med mig en stor flaska Asti Cinzano, och jag drack upp hela.. vilken frukost va? :D
  Sen klockan halv 9 ungefär, började Guldtrofén. Det är en tradition dom har i Sundsvall som består av en inövad dans, basket- och volleybollturneringar.. de som vinner får gå ut först på trappan.. anyway, efter det var vi lediga ett par timmar = tid för hår, smink, och ombyte till studentklänningen! Jag, Therese, Marcus & Julia gick till Svenssons och tog en cider också när vi ändå hade tid..
  13.00 var det samling i aulan. Det hölls tal, sjöngs, och delades ut stipendium (Grattis till alla som fick!).. sen samlades hela klassen + våran underbara mentor Åsa i ett klassrum för utdelning av betyg, rosor och lite snicksnack, som Åsa säger :)
  Sedan sprang vi ut! Efter en stunds väntetid inuti en heeet skola, fan vad varmt det blev.. ville bara springa ut på en gång! Och typ alla var jättenervösa, jag med :P
 
Efter att alla hade kramats klart med sina nära och kära, så gick vi hela klassen i samlad trupp ner till torget, där vårat flak stod och väntade på oss. Vi åkte runt i stan i en hel timma, tjoade, drack och sjöng hela vägen nästan.. Sen åkte alla hem till sig ock käkade och sånt.
  När jag var klar hemma hos min moster åkte jag till Anna, därifrån fick vi skjuts av hennes kille till Granloholm där större delen av klassen redan var och festade i en lokal. Vi dansade och sjöng och jag hade skitkul, sen tog vi alla taxi ner till stan och gick på krogen! Dit kom också Zandra & Joel :)
Jag hade så himla roligt från början till slut asså, jag är helnöjd!


Fredags
:
Vaknade på soffan i lägenheten, kl halv 3 på eftermiddan.. bakis var vi alla! Fast det var ju inte oväntat precis.. det första som poppade upp i mitt huvve när jag vaknade, var: McDonald's! Så när vi hade vaknat till lite gick vi dit och käkade.. gott som fan var det. Sen tog vi en cider på Svenssons haha.. var ju tvungen o ta en återställare!
  Sen tog jag bussen hem till moster, hoppade in i duschen och sen kom Kid av en slump och som precis hade fått körkortet, och var fyllechaffis åt några bekanta, så jag hänkade på dom! Det blev fest igen lite senare på kvällen och jag hade trevligt :)


Lördags
: vaknade upp hemma hos Kid, och sen åkte vi hem till min moster. Vi gjorde inget speciellt, chillade bara, sen träffade vi på dom där bekanta igen i centrum, och Kid blev chaffis igen, haha.. Jag åkte hem ganska tidigt faktiskt, kände mig seg och trött som fan så jag tog det lugnt hemma hos mostra istället... och myste med min katt som jag tyvärr var tvungen o lämna kvar ett tag till i Sundsvall.. ska hämta honom så fort jag har mitt eget place!


Idag klev jag upp och började springa upp och ner i källarn för o ta upp alla mina grejer jag hade där, vi åkte från Sundsvall vid 10-tiden och när vi kom fram till Stockholm så bar det av till Tumba där jag lämnade alla mina grejer och min kära moppe i pappas garage.

Skönt som fasiken att äntligen vara hemma nu, och sova i min egen säng! Nu ska jag kika runt lite på internet och sen ska jag lägga mig i soffan och kolla på teve. Lägger upp bilder från studenten så fort jag får tag i några, har ju ingen egen kamera.. :/



                                                 Min plakatbild :D


Ha det bäst! Puss tuss!



Jo förresten!
Glömde säga att jag och Linus hade jättetrevligt när vi var på BK i torsdags ;P

Kommentarer
Postat av: Linus G

fan issa du berättar inte hur trevligt du och jag hade på BK när vi satt och snacka om stockholm :P

2008-06-16 @ 20:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0